Service dure autoverzekeraar niet beter dan goedkope
26-04-2010Er bestaat geen verband tussen de klanttevredenheid en de hoogte van de premie van een autoverzekering. De service van een dure autoverzekeraar is niet beter dan van een goedkope maatschappij. Klanten met een goedkope autoverzekering betalen echter gemiddeld &euro 200,- per jaar minder premie. Dat blijkt uit onderzoek van een onafhankelijke vergelijker, uitgevoerd door marktonderzoekbureau GfK Dongen.
Schadeafhandeling cruciaal in klantoordeel
Klanten van dertig autoverzekeraars is gevraagd naar hun oordeel over schadeafhandeling, prijs, klantvriendelijkheid, bereikbaarheid, wijzigen van gegevens en geboden dekking. Daarvan blijkt schadeafhandeling het zwaarst te wegen in de algehele waardering. Gemiddeld behalen de maatschappijen een rapportcijfer van 7,6. ZLM scoort met een 8,4 het beste. Dat is een half punt hoger dan nummer twee Polis Direct (7,9). ASR Budgio scoort het minst goed (7,2).
Prijsverschil autoverzekeringen
Recent onderzoek toont aan dat een automobilist bij gelijke dekking voor de duurste polis drie keer zoveel betaalt als voor de goedkoopste autoverzekering. Gemiddeld kunnen Nederlanders jaarlijks &euro 200,- besparen op hun autoverzekering. Uit het onderzoek naar klanttevredenheid door GfK Dongen blijkt nu dat dit niet ten koste gaat van de geboden service door de verzekeraar.
Stijging online verzekeren
Eerder meldde GfK Dongen al dat het aantal afgesloten verzekeringen via internet explosief is gestegen. In 2009 sloten circa 50 procent meer Nederlanders online een polis in vergelijking met het jaar ervoor. Verzekeraars die op internet actief zijn, vallen binnen de categorie 'direct writer'. Het zijn maatschappijen die werken zonder tussenpersoon en dus minder persoonlijk contact hebben. Op het gebied van klanttevredenheid scoren zij echter beduidend beter dan intermediairverzekeraars. Daarbij zijn direct writers vaak ook nog goedkoper. Men verwacht daarom een verdere toename in het aantal consumenten, dat zelfstandig zijn verzekeringen via internet regelt.
(bron: www.autoverzekering-actueel.nl)
Sleutelwoorden:
verzekering, verzekeringen, autoverzekering, klantvriendelijkheid, bereikbaarheid, service, online verzekeren, asr
Verzekering
Regelmatig gebeuren er ongevallen in Nederland, waarbij iemand aansprakelijk gesteld kan worden. Maar veel mensen weten niet hoe ze het ongeval kunnen claimen, of hij zij een financiele vergoeding kunnen krijgen voor de opgelopen autoschade of letselschade. Komt u in aanmerking voor gratis schadevergoeding, doe de letselschade test op letselschadetest.nl
Smartengeld berekenen
Met een aantal korte vragen kunnen wij u adviseren over de mogelijkheden tot het gratis verhalen van uw opgelopen letselschade en de mogelijk bijbehorende smartengeld vergoeding.
- snel - binnen 5 minuten
- makkelijk - korte vragen
- direct uitslag - via email
- gratis en vrijblijvend advies
- mogelijk contact met een kantoor in uw buurt
Aansprakelijkheid | Schade | Arbeidsongeschiktheid | Overig | Uitslag |